سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 32
کل بازدید : 312906
کل یادداشتها ها : 277
خبر مایه


 

دارد به خدا اولتیماتوم می دهد. دارد مثلا خدا را تهدید می کند. زورش گرفته که بعد از این همه سال عبادت یکهو از آن بالا به زیر افتاده و از بهشت پر نعمت رانده شده. باورش نمی شد که خدا بخواهد بیرونش کند. داشت تهدید می کرد تا به خیال خودش خدا را منصرف کند! بعد از این همه سال عبادت و همجوار ملائک بودن ، نفهمیده بود که حکم خدا بالاترین حکم هاست و اراده ی خدا فوق همه ی اراده هاست. نفهمیده بود.!

تهدید می کرد. می گفت: از پشت و جلو و چپ و راست به بنده هایت هجوم می آورم ...

بعد منتظر ماند تا ببیند خدا چه می گوید ...

خدا هم چیزی نمی گفت تا شیطان همه ی خودش را ، همه ی چرک و جودش را که این همه سال سعی کرده بود پنهان باشد رو کند.

شیطان که رانده شد به جزیک خطا نکرد

شیطان هم ادامه داد:کاری می کنم که شکرگزاران درگاهت روز به روز کمتر شوند.

چی؟ شکرگزاری؟ یعنی هروقت ما غرق نعمت می شویم و یادمان می رود و یک «الهی شکر»خشک و خالی هم به زیانمان نمی آید، یعنی همان موقع شده ایم رفیق شیطان؟ یعنی طرفدار شیطان می شویم و دل شیطان را راضی نگه می داریم؟

چه مسخره! ما که از شیطان بدمان می آید... ما که خوش نداریم حتی یک لبخند ساده بر لبان سیاهش نقش ببندد. پس چرا یکهو می شویم همبازی او؟ شکر کردن، در نعمت و نقمت، در بلا و سلامتی، سوپاپ اطمینانی است که دلت را خوش می کند به این که یار شیطان نشده ای، در رسیدن به اهدافش، و محقق کردن تهدیدش بهش یاری نرسانده ای ، شیطان، لقمه را توی دهانت آنقدر می چرخاند که یادت برود الهی شکر بگویی.

شیطان ذوق قبولی در امتحان را آن قدر برایت بزرگ جلوه می دهد که خیال می کنی همه کاره تو بودی نه کس دیگر. شیطان وجود دوستان خوبت را ، سلامتی ات را ، ذهن پویا و فعالت را و همه دارایی ات را آن قدر معمولی و تکراری جلوه می دهد که احساس نیاز نکنی به این که تشکر ساده هم می شودکرد از آن پاک بی نهایت.

شکر گزاری حربه ی ساده ایست برای مایوس کردن شیطان.

هدیه های خدا را در راهی که او رضایت دارد خرج کنیم.

برداشتی آزاد ازآیه 17 سوره ی اعراف

سجده جلوه ای از سپاسگزاری خداوند


  
+ مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست «به داشته های خود عمیق تر نگاه کنید»


+ صبح است و هوا و‌ نفس دلکش پاییز من هستم و‌ یک سینه از مهر تو لبریز زیباست تو را دیدن از این پنجره صبح زیباست هوای تو در این صبح دل انگیز


+ برای رسیدن به موجودیت خویش نخست نرده های زندان مطلق گرایی،جزم اندیشی،تعصب ورزی،خوش خیالی و خودخواهی را بشکنیم. خواهیم دید رهایی در دل و جان و اندیشه سپردن به فرمان خداوند تنها مطلق عالم است.


+ #رهبر_انقلاب قدرت استکبارى امریکا هم از بین خواهد رفت ، او هم متلاشى خواهد شد ، این قدرت جهنمى ماندنى نیست ، اسرائیل هم ماندنى نیست. 1370/05/30


+ مردی که دائم ، در حضور خدا باشد و از یاد خدا غافل نشود . هرگز نمی تواند به خانواده خود ظلم کند چنین مردی ، در چشم همسران و فرزندانش ، عزیز و دوست داشتنی و با جذبه خواهد بود .


+ برای رسیدن به عزت بهترین راه ، قناعت است .سعی کنیم حرص و طمع ، نداشته باشیم به اندازه خودمان ، از دنیا بهره برداری کنیم


+ بیشعور سیاسی کیست؟ حسن رحیم پور ازغدی در توئیت خود نوشت: کسی که شعور سیاسی داشته باشد از مذاکره دوباره با آمریکا حرف نمی‌زند.


+ نقوی حسینی مخالف CFT: رئیس جمهور یک سطر بنویسد و تضمین بدهد که اگر عضو کنوانسیون شدیم مشکلات مالی و پولی ما حل می‌شود و اگر نشد مرا استیضاح کنید. ما رای می‌دهیم.


+ آرامــــــش چیست؟ نگاه به گذشته و شکر خــــــــدا، نگاه به آینده و اعتماد به خــــــدا Peace of mind can be meant as: looking back on the past and thanking God; looking ahead into the future and trusting in God.


+ حضرت امام علی ((علیه السلام)) : قیمت و ارزش هر کس به اندازه کارى است که مى تواند آن را به خوبى انجام دهد. ازنهج البلاغه امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام حکمت81






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ