سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 109
کل بازدید : 313831
کل یادداشتها ها : 277
خبر مایه


پ.ن:

(1) پیامبر (ص)  :الصلاة من شرایع الدین ، و فیها مرضاة الرب - عز و جل - فهی منهاج الانبیاء...نماز از سنتهای  دین ، و مایه خشنودی پروردگار و راه و روش پیامبران است . -جامع احادیث الشیعه ، ج 4، ص .22 بحار الانوار، ج ,82 ص 231

(2)امام صادق (ع) :احب الاعمال الی الله - عز وجل - الصلوة و هی اخر وصایا الأنبیاء...نماز، بهترین کارها نزد خداوند و آخرین وصیتهای پیامبران الهی  است .- میزان الحکمة ، ج 5، ص 397

(3) وَلاَ تَیْأَسُواْ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِنَّهُ لاَ یَیْأَسُ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ.87/یوسف-و از رحمت خدا، مایوس مشوید ، زیرا تنها کافران از رحمت خدا مایوس می شوند.

(4) وَقَالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَیْدِیهِمْ وَلُعِنُواْ بِمَا قَالُواْ بَلْ یَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ یُنفِقُ کَیْفَ یَشَاء وَلَیَزِیدَنَّ کَثِیرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ طُغْیَانًا وَکُفْرًا وَأَلْقَیْنَا بَیْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ کُلَّمَا أَوْقَدُواْ نَارًا لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللّهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الأَرْضِ فَسَادًا وَاللّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُفْسِدِینَ -64/مائده-

(5) مَنْ کانَ یُریدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمیعاً-10/فاطر-

(6)اقبال لاهوری:

آدم از بی بصری بندگی آدم کرد
گوهری داشت ولی نذر قباد و جم کرد
یعنی از خوی غلامی ز سگان خوار تر است
من ندیدم که سگی پیش سگی سر خم کرد

(7) در آیه اشاره به تساوی بین افراد و عدم تفاوت از نظر قوم و قبیله و نژاد و معیار برتری تقوا وجوب اصلاح بین برادران دینی برادری مومنان در دین شده است.پس از آنکه آیه "انما المومنون إِخوة" نازل شد، محمد(ص) میان مسلمانان پیمان اخوت برقرار کرد، بین ابو بکر و عمر و بین عثمان و عبد الرحمن و بین فلان تا اینکه بین تمام یارانش هر کس طبق منزلتش با دیگری پیمان اخوت بسته شد، سپس به علی بن ابی طالب گفت: تو برادر من هستی و من برادر توام.

(8) امام خمینی: در حدیث شریف کافی از حضرت رسول(ص) منقول است: المسلم من سلم المسلمون من یده و لسانه مسلمان کسی است که مسلمانان سالم باشند از دست و زبان او.

(9) شاید یکی از اسرار سوره حمد و قرائت در نماز همین باشد که با الفاظی از قبیل " نعبد " ( می پرستیم ) ، " نستعین " (کمک میجوئیم ) ، " اهدنا " ( ما را هدایت کن ) هست که یک نفر از زبان همه مومنین با خدا راز و نیاز می کند.

امام سجاد (ع) در دعای بسیار عرفانی و نورنی ابو حمزه ثمالی به حضرت پروردگار عرض می نماید : " پروردگارا مرا و پدر و مادرم را بیامرز و بر پدر و مادرم رحم کن ، همانگونه که آنها به من رحم کرده و پرورش دوران کودکی مرا به عهده گرفتند . در مقابل کارهای نیکشان نیکی نما و در مقابل کارهای ناپسند شان مغفرت فرما.

خدایا مردان و زنان مومن را بیامرز ، زنده باشند یا مرده و میان ما و ایشان به نیکی پیوند ده ، خدایا بر زنده و مرده ما ، حاضر و غایب ما ، مرد و زن ما ، بزرگ و کوچک ما ، آزاد و مملوک ما رحت فرما .  


  
+ مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست «به داشته های خود عمیق تر نگاه کنید»


+ صبح است و هوا و‌ نفس دلکش پاییز من هستم و‌ یک سینه از مهر تو لبریز زیباست تو را دیدن از این پنجره صبح زیباست هوای تو در این صبح دل انگیز


+ برای رسیدن به موجودیت خویش نخست نرده های زندان مطلق گرایی،جزم اندیشی،تعصب ورزی،خوش خیالی و خودخواهی را بشکنیم. خواهیم دید رهایی در دل و جان و اندیشه سپردن به فرمان خداوند تنها مطلق عالم است.


+ #رهبر_انقلاب قدرت استکبارى امریکا هم از بین خواهد رفت ، او هم متلاشى خواهد شد ، این قدرت جهنمى ماندنى نیست ، اسرائیل هم ماندنى نیست. 1370/05/30


+ مردی که دائم ، در حضور خدا باشد و از یاد خدا غافل نشود . هرگز نمی تواند به خانواده خود ظلم کند چنین مردی ، در چشم همسران و فرزندانش ، عزیز و دوست داشتنی و با جذبه خواهد بود .


+ برای رسیدن به عزت بهترین راه ، قناعت است .سعی کنیم حرص و طمع ، نداشته باشیم به اندازه خودمان ، از دنیا بهره برداری کنیم


+ بیشعور سیاسی کیست؟ حسن رحیم پور ازغدی در توئیت خود نوشت: کسی که شعور سیاسی داشته باشد از مذاکره دوباره با آمریکا حرف نمی‌زند.


+ نقوی حسینی مخالف CFT: رئیس جمهور یک سطر بنویسد و تضمین بدهد که اگر عضو کنوانسیون شدیم مشکلات مالی و پولی ما حل می‌شود و اگر نشد مرا استیضاح کنید. ما رای می‌دهیم.


+ آرامــــــش چیست؟ نگاه به گذشته و شکر خــــــــدا، نگاه به آینده و اعتماد به خــــــدا Peace of mind can be meant as: looking back on the past and thanking God; looking ahead into the future and trusting in God.


+ حضرت امام علی ((علیه السلام)) : قیمت و ارزش هر کس به اندازه کارى است که مى تواند آن را به خوبى انجام دهد. ازنهج البلاغه امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام حکمت81






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ