سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 50
کل بازدید : 314345
کل یادداشتها ها : 277
خبر مایه


داستانِ کنش و واکنش

مثال: یکی از آقایان می‏?گفت: در همسایگی آنان، دو گنجشک بالای دیوار آشیانه گذاشته و بچه‏?هایشان از تخم درآمده بودند و به آن‏ها پرواز یاد می‏?دادند. روزی کمی کاه از دیوار، بر روی زمین ریخته بود. مرد به خانه آمد و ضمن پرخاش به همسر خود گفت: این لانه را از بین ببر، زیرا خانه را کثیف می‏?کنند. زن گفت که چند روز دیگر جوجه‏?های آن‏ها به پرواز درمی‏?آیند و بعد ما لانه را خراب می‏?کنیم، الان به لانه دست نزن. مرد گفت تو همیشه تو با من مخالفت می‏?کنی. سپس یک نردبان آورده و با بیل لانه را خراب کرد! موقعی که این بیل را می‏?زد، یکی از این بچه گنجشک‏?ها نصف شده و پایین افتاد! همسر این مرد حامله بود و همان روز، بعد از یک ساعت، شروع کرد به گفتن این که دلم درد گرفته است. گفتند شاید درد زایمان است. او را به بیمارستان بردند، [و در حین زایمان] بچه را نصف کرده و بیرون آوردند. این داستان را شخصی که ناظر و شاهد ماجرا بود، برای من نقل کرده است. این داستانِ کنش و واکنش است. و به قدری نمونه‏?های این مطلب زیاد است که اصلاً آدم نمی‏?داند به کدام ‏یک اشاره کند.

شخصی نزد من آمد و گفت: می‏?خواهم خدا را ببینم. به او گفتم اگر خدا را به تو نشان بدهم، لجاجت نمی‏?کنی؟ گفت نه. گفتم به [قانون] کنش‏?ها و واکنش‏?ها توجه کن. قطعاً در پشت پرده خبری است که وقتی نواختی، خواهند نواخت. این را یقین بدانید. این پیشنهاد را مدت‏?ها پیش داده بودم که مجله‏?ای منتشر کنید که از شهرستان‏?ها و از روستاها و نقاط دوردست، هرکس حادثه‏ای را که نمونه‏?ای از «کنش واکنش» است، بنویسد و برای ما ارسال کند. مدتی به این منوال بگذرد، سپس وقتی منعکس شد که چنین مجموعه‏?ای هست، در تابستان وقتی مدارس و دانشگاه‏?ها تعطیل شدند، دانش‏?آموزان و دانشجویان را با ضبط صوت به این روستاها و شهرستان‏?ها بفرستید.

تصور کردیم که یک میلیون از این قبیل حادثه‏?ها را می‏?توان در یک نسلِ چهل - پنجاه ساله جمع‏?آوری کرد. یک میلیون حادثه! تصور کنید هر حادثه یک صفحه باشد و در کل، یک کتاب پانصد صفحه‏?ای در نظر گرفته شود. بعد از محاسبه تقریبی، ملاحظه شد که دو هزار جلد دایرة المعارف تولید می‏?شود، مبنی بر این که نزن، زیرا خواهی خورد!

 

............

متن فوق بخشی از سخنرانی علامه فقید استاد محمد تقی جعفری است که در سال1374 در دهه اول محرم در باره امام حسین علیه السلام،عمل و نماز ایراد شده است. تمام متن سخنرانی را همراه فایل صوتی آن در دریافت کنید  بخوانید.سخنرانی بسیار شیرین و موثری است.


دریافت فایل صوتی امام حسین علیه السلام،عمل و نماز

دریافت

متن زیر سخنرانی علامه جعفری با موضوع.docx


+ مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست «به داشته های خود عمیق تر نگاه کنید»


+ صبح است و هوا و‌ نفس دلکش پاییز من هستم و‌ یک سینه از مهر تو لبریز زیباست تو را دیدن از این پنجره صبح زیباست هوای تو در این صبح دل انگیز


+ برای رسیدن به موجودیت خویش نخست نرده های زندان مطلق گرایی،جزم اندیشی،تعصب ورزی،خوش خیالی و خودخواهی را بشکنیم. خواهیم دید رهایی در دل و جان و اندیشه سپردن به فرمان خداوند تنها مطلق عالم است.


+ #رهبر_انقلاب قدرت استکبارى امریکا هم از بین خواهد رفت ، او هم متلاشى خواهد شد ، این قدرت جهنمى ماندنى نیست ، اسرائیل هم ماندنى نیست. 1370/05/30


+ مردی که دائم ، در حضور خدا باشد و از یاد خدا غافل نشود . هرگز نمی تواند به خانواده خود ظلم کند چنین مردی ، در چشم همسران و فرزندانش ، عزیز و دوست داشتنی و با جذبه خواهد بود .


+ برای رسیدن به عزت بهترین راه ، قناعت است .سعی کنیم حرص و طمع ، نداشته باشیم به اندازه خودمان ، از دنیا بهره برداری کنیم


+ بیشعور سیاسی کیست؟ حسن رحیم پور ازغدی در توئیت خود نوشت: کسی که شعور سیاسی داشته باشد از مذاکره دوباره با آمریکا حرف نمی‌زند.


+ نقوی حسینی مخالف CFT: رئیس جمهور یک سطر بنویسد و تضمین بدهد که اگر عضو کنوانسیون شدیم مشکلات مالی و پولی ما حل می‌شود و اگر نشد مرا استیضاح کنید. ما رای می‌دهیم.


+ آرامــــــش چیست؟ نگاه به گذشته و شکر خــــــــدا، نگاه به آینده و اعتماد به خــــــدا Peace of mind can be meant as: looking back on the past and thanking God; looking ahead into the future and trusting in God.


+ حضرت امام علی ((علیه السلام)) : قیمت و ارزش هر کس به اندازه کارى است که مى تواند آن را به خوبى انجام دهد. ازنهج البلاغه امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام حکمت81






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ